Historia

Yhdistys on saanut alkunsa Wärtsilän Teknillisen Oppilaitoksen Oppilasyhdistys ry:nä 1.10.1963. Vuonna 1998 yhdistys sai uudeksi nimekseen Wärtsilän Tekniikan Opiskelijat ry.

2013 yhdistyksestä tuli Insinööriopiskelijaliiton paikallisyhdistys, ja vuonna 2015 nimi vaihdettiin mukailemaan muita liiton paikallisyhdistyksiä. Näin syntyi Joensuun Insinööriopiskelijat ry, jona se tunnetaan tänäkin päivänä. Lempinimenä yhdistykselle käytetään lyhennettä JoIO.

Yhdistys nyt

JoIO toimii Karelia-ammattikorkeakoulun Wärtsilä-kampuksen tiloissa ja edustaa koululla kaikkia tekniikan aloja. Näitä ovat kone-, rakennus-, talo-, energia- ja ympäristötekniikka, Industrial Management (IM) sekä Information and Communication technology (ICT).

Hallitus 2024